Ofte stillede spørgsmål

 

Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte rehaps’ kundeservice på mail@rehaps.dk eller på telefon 5361 0919 (alle hverdage 8-17)

 

 

 

SALG


 

 

Kan jeg sælge alle typer brugte hjælpemidler på rehaps?

 

Svar: på hjælpemiddelportalen rehaps.dk kan du sælge produkter(hjælpemidler), som er beregnet til at afhjælpe fysiske/psykiske gener og funktionsnedsættelser hos børn og voksne. Der er dog visse undtagelser, som du kan læse om i regler for annoncering på rehaps.

 

 

 

Hvor meget koster det at sælge sine hjælpemidler på rehaps?

 

Svar: du kan kvit og frit sælge varer med en pris på op til 1000 kr.

 

På varer med en pris på mere en 1000 kr. afregnes et salgssalær på max. 10% af den del af salgsprisen der overstiger 1000 kr., se salærtakster her betingelser og brugervilkår

 

For disse varer gælder princippet solgt eller gratis, hvilket betyder, at bliver din vare ikke solgt betaler du nul kroner til rehaps.

 

 

 

Hvorfor skal jeg indtaste mine betalingsoplysninger?

 

Svar: på varer med en pris på mere end 1000 kr. bliver du bedt om at indtaste dine betalingsoplysningerne, så rehaps automatisk kan trække salgssalæret - når en køber trykker KØB NU på din vare.

 

 

 

Kan jeg modtage EAN-faktura på betaling af salgssalær?

 

Svar: offentlige kunder kan modtage EAN-faktura på salgssalæret. Først skal du oprette dig som bruger og opgive EAN-nummer samt kontakte rehaps’ kundeservice på telefon 5361 0919 for en faktureringsaftale. Herefter kan du oprette anonnoncer.

 

 

  

Jeg ved ikke hvilken kategori mit produkt tilhører

 

Svar: du vælger kategori ud fra en af de 6 hovedkategorier og derfra vælges den underkategori, der passer bedst til den vare du vil sælge.

 

 

 

Jeg vil gerne redigere i min annonce

 

Svar: når du er logget ind som bruger, kan du under punktet mine annoncer redigere i tekst og pris samt skifte billeder på din annonce.

 

 

 

Hvor længe er min annonce aktiv?

 

Svar: din annonce er aktiv indtil varen bliver solgt eller til du selv sletter annoncen.

 

  

 

Skal jeg betale salgssalær, hvis køber springer fra?

 

Svar: går noget galt og handlen og mod forventning ikke bliver indgået, kan annoncen genaktiveres -

kontakt kundeservice på 5361 0919. Bliver varen solgt efter genaktivering - afregnes der ikke salær igen.

 

 

 

 

 

KØB

 


 

Hvordan køber jeg et hjælpemiddel på rehaps?

 

Svar: hjælpemidler til salg på rehaps, køber du ved at trykke KØB NU på den vare, du ønsker at købe. Når du trykker KØB NU, modtager du en e-mail med bekræftelse på dit køb - samt oplysninger om sælgers navn, e-mailadresse og telefonnummer. Som køber skal du tage kontakt til sælger og aftale betaling og udlevering af varen. Læs mere her -  sådan handler du på rehaps

 

 

 

Kan jeg stille spørgsmål til sælger?

 

Svar: ja, du kan stille spørgsmål til sælger inde på annoncen, nederst i billedet i feltet "stil spørgsmål til sælger. Alle spørgsmål og svar er offentlige, det betyder, at du også kan se evt. tidligere stillede spørgsmål og svar - der kan ikke skrives mailadresser og telefonnumre i tekstfeltet.

  

 

 

Hvordan betaler jeg for en vare jeg vil købe?

 

Svar: du afregner direkte med sælger og ligeledes aftales betalingsmiddel (kontant,

betalingskort, mobilpay, bankoverførelse, EAN faktura etc.) med sælger.

 

 

 

Kan jeg fortryde mit køb?

 

Svar: er du i tvivl, om varen lever op til dine forventninger, anbefaler vi, at du får varen udleveret personligt. Lever varen mod forventning ikke op til annoncens indhold, undlader du blot at indgå handlen.

Har du modtaget varen, gælder der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret i handler mellem private med mindre andet er aftalt.

Er sælger erhvervsdrivende, har du 14 dages returret if. forbrugeraftaleloven.

  

 

 

Min vare har en fejl eller er utilfredsstillende – hvad gør jeg?

 

Svar: i handler mellem private gælder der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret med mindre andet er aftalt. Hvis du alligevel har fortrudt, så forsøg at kontakte sælger og prøv, om I kan finde en løsning. Den bedste løsning er altid kommunikation. Men vær opmærksom på, at sælger har ret til at nægte at tage varen retur.

Du kan læse mere om fortrydelsesret, i private handler på forbrug.dk. 

  

Når du køber en brugt vare af en virksomhed på nettet, gælder de forbrugerbeskyttende regler i købeloven. Det betyder blandt andet, at du har 2 års reklamationsret og ret til at få repareret eller ombyttet varen til en ny, hvis det viser sig, at den har fejl, der er dækket af købeloven.

Inde på annoncerne fremgår det,  om sælger er privatperson eller firma, angivet som  privat eller erhverv.

 

 

 

Kan jeg købe fragt på rehaps?

 

Svar: du aftaler selv fragt med køber/sælger efter køb/salg. Fragt købes nemt og billigt på nettet se

fx www.coolrunner.dk/  eller www.pakke.dk/  for transport af større ting kan du fx bruge www.fragtopgaver.dk/

 

  

 

 

 

GENERELT

 


 

Der er fejl i mine personlige oplysninger

 

Svar: du kan selv rette dine personlige oplysninger ved at logge ind på rehaps og derefter trykke på min konto i øverste højre hjørne, her finder du punktet rediger profil.

 

 

 

Jeg har spørgsmål til min konto

 

Svar: finder du ikke svar på dine spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte rehaps’ kundeservice på mail@rehaps.dk eller på telefon 5361 0919 (alle hverdage 8-17)

 

 

 

Kan jeg få rådgivning om hjælpemidler på rehaps kundeservice?

 

Svar: du er er altid velkommen til at kontakte rehaps kundeservice for rådgivning om et hjælpemiddel, vi er ergoterapeuter og specialister i hjælpemidler.

Har du behov for specifik rådgivning af et produkt, henviser vi dig gerne til en forhandlere på området.

 

 

 

Jeg har ikke modtaget en mail efter køb/salg

 

Svar: modtager du ikke en mail i forlængelse af at din vare er solgt eller i forlængelse af, at du trykker KØB NU på en vare, kan du i mange tilfældes finde mailen i spamfilteret - og ellers kontakt rehaps på mail@rehaps.dk eller på telefon 5361 0919

 

 

 

Hvorfor kan jeg ikke skrive mit telefonnummer i spørgsmålsfeltet?

 

Svar: På rehaps er princippet solgt eller gratis, og finder rehaps en køber til en vare, skal handlen foregå via rehaps. Ønsker du som køber yderligere dialog med sælger, end det er muligt i spørgsmålsfeltet. Kan du trykke KØB NU på varen, hvorefter du straks får tilsendt sælgers kontaktinformationer.  

 

Fører det ikke til en handlen, kan sælger få annoncen genaktiveret ved at tage kontakt til rehaps kundeservice på mail@rehaps.dk eller på telefon 5361 0919

  

 

 

Jeg har fundet krænkende indhold i en annonce – hvad gør jeg?

 

Svar: finder du krænkende indhold i en annonce, opfordres du til at kontakte rehaps - så vi kan slette annoncen.

 

 

 

Kan jeg se oplysninger på gamle handler?

 

Svar: du kan se alle dine annoncer såvel de aktive som de solgte annoncer. Log ind og se dem under mine annoncer. Sletter du en annonce forsvinder fra den fra oversigten og er ikke synlige længere.