Ofte stillede spørgsmål

 

Finder du ikke svar på dit spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte os på mail@rehaps.dk eller på telefon 5361 0919 (alle hverdage 8-18)

 

 

SALG

 

 

Kan jeg sælge alle typer brugte hjælpemidler på rehaps?

 

Svar: på rehaps kan du sælge produkter(hjælpemidler), som er beregnet til at afhjælpe fysiske/psykiske gener og funktionsnedsættelser hos børn og voksne. Der er dog visse undtagelser, som du kan læse om i regler for annoncering på rehaps.

 

 

Hvor meget koster det at sælge sine brugte hjælpemidler på rehaps?

 

Svar: på rehaps gælder princippet solgt eller gratis, hvilket betyder at du beregnes et salgssalær på 10% af salgsprisen inkl. moms (dog minimum 30 DKK) når en køber trykker KØB NU på din vare.

 

Bliver varen ikke solgt, deaktiveres annoncen automatisk efter 60 dage og du betaler ingenting.

 

 

Hvorfor skal jeg indtaste mine betalingskortoplysninger?

 

Svar: du skal indtaste betalingskortoplysningerne så rehaps automatisk kan trække salgssalæret på det oplyste betalingskort - når en køber trykker KØB NU på din vare.

 

 

Jeg ved ikke hvilken kategori mit produkt tilhører

 

Svar: det anbefales at starte med at vælge kategori ud fra en af de 5 hovedkategorier og derfra vælge den underkategori, der passer bedst til dit produkt.

 

 

Jeg vil gerne redigere i min annonce

 

Svar: du kan redigere i din annonce under oprettelsen og indtil du godkender den ved at trykke opret salgsannonce. Når annoncen først er oprettet kan du ikke længere redigere i den.

 

Er der fejl i annoncen må den slettes og oprettes på ny.

  

 

Hvor længe er min annonce aktiv?

 

svar: din annonce er aktiv i 60 dage og deaktiveres automatisk herefter. Du kan genaktivere din annonce under mine annoncer.

 

  

 

Skal jeg betale salgssalær, hvis køber springer fra?

 

svar: går noget galt og handlen mod forventning ikke bliver indgået, kan du kontakte rehaps og få annoncen genaktiveret for en ny periode på 60 dage. Bliver varen solgt i den nye periode - afregnes der ikke salgssalær.

 

 

 

KØB

 

 

Hvordan køber jeg et hjælpemiddel på rehaps?

 

Svar: når du trykker KØB NU på en vare, køber du varen. Samtidig modtager du en e-mail med bekræftelse på dit køb - samt oplysninger om sælgers navn, e-mailadresse og telefonnummer. Som køber skal du tage kontakt til sælger og aftale betaling og udlevering af varen. Læs mere sådan handler du på rehaps

 

 

Kan jeg stille spørgsmål til sælger?

 

svar: du kan ikke stille spørgsmål til sælger inde på annoncen, men med gode billeder og en grundig beskrivelse kan du roligt stole på, at du får hvad du ser – ligesom i en webshop.

 

 

Hvordan betaler jeg for en vare jeg vil købe?

 

Svar: du afregner direkte med sælger og ligeledes aftales betalingsmiddel (kontant,

betalingskort, mobilpay, bankoverførelse etc.) med sælger.

 

 

Kan jeg fortryde mit køb?

 

Svar: er du i tvivl, om varen lever op til dine forventninger, anbefaler vi, at du får varen udleveret personligt. Lever varen mod forventning ikke op til annoncens indhold, undlader du blot at indgå handlen.

Har du modtaget varen, gælder der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret i handler mellem private med mindre andet er aftalt.

Er sælger erhvervsdrivende, har du 14 dages returret if. forbrugeraftaleloven.

  

 

Min vare har en fejl eller er utilfredsstillende – hvad gør jeg?

 

Svar: i handler mellem private gælder der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret med mindre andet er aftalt. Hvis du alligevel har fortrudt, så forsøg at kontakte sælger og prøv, om I kan finde en løsning. Den bedste løsning er altid kommunikation. Men vær opmærksom på, at sælger har ret til at nægte at tage varen retur.

Du kan læse mere om fortrydelsesret, i private handler på forbrug.dk

  

Når du køber en brugt vare af en virksomhed på nettet, gælder de forbrugerbeskyttende regler i købeloven. Det betyder blandt andet, at du har 2 års reklamationsret og ret til at få repareret eller ombyttet varen til en ny, hvis det viser sig, at den har fejl, der er dækket af købeloven.

 

 

Kan jeg købe fragt på rehaps?

 

Svar: du aftaler selv fragt med køber/sælger efter køb/salg. Fragt købes nemt og billigt på nettet  se fx www.coolrunner.dk/  eller www.pakke.dk/  for transport af større ting kan du fx bruge www.fragtopgaver.dk/

 

 

 

BRUGERPROFIL

 

 

Der er fejl i mine personlige oplysninger, i de mails jeg modtager

 

Svar: du kan selv rette dine personlige oplysninger ved at logget ind på rehaps og derefter trykke på konto i øverste højre hjørne.

 

 

Jeg har spørgsmål til mit medlemskab

 

Svar: finder du ikke svar på dit spørgsmål her, er du velkommen til at kontakte os på mail@rehaps.dk eller på telefon 5361 0919 (alle hverdage 8-18)

 

 

GENERELT

 

 

Jeg har ikke modtaget en mail efter køb/salg

 

Svar: modtager du ikke en mail i forlængelse af at din vare er solgt eller i forlængelse af, at du trykker KØB NU på en vare, skal du kontakte rehaps på mail@rehaps.dk eller på telefon 5361 0919

 

  

Jeg har fundet krænkende indhold i en annonce – hvad gør jeg?

 

Svar: finder du krænkende indhold i en annonce, opfordres du til at kontakte rehaps - så vi kan slette annoncen.

 

 

Kan jeg se oplysninger på gamle handler?

 

Svar: du kan se dine annoncer så længe de er aktive. Solgte, udløbne og slettede annonce er ikke synlige.