FAQ – Ofte stillede spørgsmål på rehaps

 

Finder du ikke svar på dit spørgsmål her på siden, er du velkommen til at kontakte rehaps’ kundeservice

 

 

Spørgsmål vedrørende salg af varer

 

Kan jeg sælge alle typer brugte hjælpemidler på rehaps?

Svar: På rehaps.dk kan du sælge vare (hjælpemidler), som er fremstillet til at afhjælpe fysiske/psykiske gener og funktionsnedsættelser hos børn og voksne. Der er dog visse undtagelser, som du kan læse om i regler for annoncering

 

Skal jeg betale for at indrykke annoncer på rehaps?

Svar: Oprettelse af annoncer på rehaps er gratis for varer op til 3.500 kr. For varer over dette beløb pålægger vi et mindre gebyr på 59 kr. ved indrykning af annoncen. Gebyret bidrager til vores fortsatte arbejde med at forbedre rehaps.

 

Hvilken kategori tilhører min vare?

Svar: Vælg den kategori du synes passer bedst til den vare du vil sælge. 

 

Hvordan redigerer jeg i min annonce?

Svar: Du logger ind på din konto på rehaps og går til punktet mine annoncer. Her trykker du ind på den annonce der skal redigeres eller slettes.

 

Hvor længe er min annonce aktiv?

Svar: din annonce er aktiv indtil du sletter den enten fordi varen er solgt eller fordi du ikke længere ønsker varen vist på rehaps.

 

Spørgsmål vedrørende køb af varer

 

Hvordan køber jeg et hjælpemiddel på rehaps?

Svar: De hjælpemidler der er til salg på rehaps, køber du ved først at oprette en konto på rehaps, herefter kan du kontakte sælger via annoncen. Læs sådan handler du på rehaps

 

Kan jeg stille spørgsmål til sælger?

Svar: Du kan stille spørgsmål til sælger via en mailformular, som du finder inde på annoncen – tryk skriv til sælger og udfyld formularen eller tryk ring til sælger og kom direkte i kontakt med sælger.

 

Kan jeg se og afprøve de hjælpemidler Rehaps ApS selv sælger?

Svar: Du har altid mulighed for at se og afprøve vores hjælpemidler på rehaps lager i Glumsø. Kontakt kundeservice og aftal tid for afprøvning.

 

Hvordan betaler jeg for varen?

Svar: Du afregner direkte med sælger og ligeledes aftales betalingsmiddel (kontant, betalingskort, MobilePay, bankoverførelse, EAN-faktura etc.) direkte med sælger.

 

Varen lever ikke op til mine forventninger – hvad gør jeg?

Svar: Er du i tvivl, om en vare lever op til dine forventninger, anbefaler vi, at du får varen udleveret personligt. Lever varen mod forventning ikke op til annoncens indhold, kan du undlade at indgå handlen.

 

Har du fået varen tilsendt, gælder der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret i handler mellem private med mindre andet er aftalt.

 

Kan jeg fortryde mit køb?

Svar: I handler mellem private gælder der som udgangspunkt ingen fortrydelsesret med mindre andet er aftalt. Hvis du alligevel har fortrudt, kan du forsøge at kontakte sælger og prøv, om I kan finde en løsning. Den bedste løsning er altid kommunikation. Men vær opmærksom på, at sælger har ret til at nægte at tage varen retur. Du kan læse mere om fortrydelsesret, i private handler på forbrug.dk. 

 

Når du køber en brugt vare af en erhvervskunde, gælder de forbrugerbeskyttende regler i købeloven. Det betyder blandt andet, at du har 2 års reklamationsret og ret til at få repareret eller ombyttet varen til en ny, hvis det viser sig, at den har fejl, der er dækket af købeloven.

På annoncen fremgår det, om sælger er privatperson eller erhvervskunde.

 

Kan jeg købe fragt på rehaps?

Svar: Du kan ikke købe fragt direkte på rehaps – du skal selv aftale  fragt med sælger.

Fragt af mindre ting købes nemt på nettet hos eksempelvis GLS, DAO eller PostNord.

 

 

Generelle spørgsmål

 

Køber Rehaps brugte hjælpemidler?

Svar: Som udgangspunkt køber Rehaps ikke brugte hjælpemidler af private, men vi indgår gerne aftaler med institutioner, hjælpemiddeldepoter og lign.

 

Kan jeg leje hjælpemidler på rehaps?

Svar: I kategorien udlejning finder du de hjælpemidler, der udlejes af såvel private som virksomheder.

 

Hvordan lejer jeg et hjælpemiddel på rehaps?

Svar: Når du har fundet frem til et hjælpemiddel du vil leje – kontakter du udlejer ved at trykke på kontakt sælger.

 

Kan jeg rette mine brugeroplysninger?

Svar: Du kan rette dine personlige oplysninger ved at logge ind på din konto på rehaps og gå til punktet brugerindstillinger.

 

Kan jeg få rådgivning om konkrete hjælpemidler på rehaps kundeservice?

Svar: Du er er altid velkommen til at kontakte rehaps kundeservice for rådgivning om et hjælpemiddel, vi er ergoterapeuter og specialister i hjælpemidler.

 

 Jeg har fundet krænkende indhold i en annonce – hvad gør jeg?

Svar: Finder du krænkende indhold i en annonce, opfordres du til at kontakte rehaps – så vi kan slette annoncen.